Jak zostać copywriterem? Pierwsze kroki w zawodzie!

Jeszcze kilkadziesiąt lat temu copywritingiem mogli skupiać się wyłącznie pracownicy agencji reklamowych, a uzyskanie posady w jednej z nich nie było łatwe. Współczesny świat pisania na zlecenie wygląda jednak dużo bardziej zachęcająco! Jeśli interesuje Cię marketing także promocja w Internecie, a przy tym masz nieco talentu do pisania, praca online jako copywriter może Cię zainteresować. Ale od czego zacząć swoje poszukiwania w świecie copywritingu?

By zyskać dobrze płatne zlecenia, będziesz potrzebować portfolio oraz własnej strony, za pomocą której zachęcisz klienta do współpracy. Na początku nie musisz inwestować w wyjątkowo rozbudowany design strony – wystarczy, by była jasna także wyglądała profesjonalnie. A co powinno znaleźć się w Twoim portfolio copywritera, jeśli dopiero zaczynasz? To proste – zamieść tam przykładowe teksty z różnych dziedzin albo link do naszego bloga.


Podobne artykuły: profesjonalna redakcja i korekta tekstu


Początki zawsze bywają usłane przeszkodami, a praca w Internecie nie jest wyjątkiem z tej reguły. Nie jest innej drogi – że będziesz musiał zgłosić się do wielu potencjalnych klientów, zanim znajdziesz kogoś, z kim nawiążesz współpracę. Nie pozwalaj jednak, aby początkowe trudności odebrały Ci wiarę we nasz sukces! Każdy copywriter zaczynał w identyczny sposób, ale udało się ale tym, którzy się nie poddali.